onsdag 20 juni 2012

Backträning

Idag, precis som varje onsdag, var det dags för träning med På Språng-gänget. Vanligtvis tränar vi i Kvevlax men ikväll träffades vi istället vid motionsslingan på Vasklot. Jag fick in extra uppvärmning genom att springa dit och var i så pass god tid att jag sprang lite extra också före resten av gruppen slöt upp. 

Idag stod backträning på schemat och efter uppvärmningen drog vi 10xbackdrag i den längsta backen. Det var verkligen på tiden att jag fick in lite backträning själv också, Stockholm Jubileumsmarathon närmar sig med stormsteg och jag måste erkänna att jag fasar lite inför backarna som utlovas. 

Avslutade passet med nerjogg och kort stretch. Stretchningen blev verkligen kort för vi anfölls av en armé av myggor varje gång vi stannade upp. Finsk sommar!!


Idag fick också Candy komma med på vår träning och hon sprang glatt upp och ner för backen lika många gånger som oss tvåbenta. 

Med min egen transportlöpning dit och hem fick jag ihopsprunget 11 kilometer och nu känns benen sådär härligt möra som de brukar göra efter backträning. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar