torsdag 3 maj 2012

Kvällslänken som blev ett långpass

Efter att ha suttit inomhus och skrivit skolarbeten hela dagen så var det skönt att få komma ut i löparskorna ikväll. Hade bestämt att springträff med André och jag visste inte hur långt vi skulle springa. 

Vi möttes upp och han ville springa långt, ca. 18kilometer. Men sist och slutligen så bestämde vi oss för att om man springer 18 kilometer så kan man lika bra springa 20 kilometer så så blev det. 
Vi öppnade i lite för snabb fart (05:05-05:10min/km) och konstaterade att vi borde springa långsammare... Men det var svårt! Vi var båda pigga och kunde bra prata även om vi sprang i ett högre tempo. Vi höll 05:15min/km under första 10 kilometerna och medeltempot under hela passet blev 05:20min/km så det blev ett snabbare långpass den här gången. Kändes bra och vi konstaterade flera gånger att det kändes som om vi sprang mycket långsammare än vad vi egentligen gjorde. 

Det var soligt och fint idag och efter några kilometer blev det så varmt att jag tog av mig jackan och sprang i bara t-shirt! Tänk att man kan springa i bara kortärmat redan! Visserligen så blev det kallare de sista kilometerna och då åkte jackan på men i alla fall! 

Finns det nåt bättre än långa, ljusa vår/sommarkvällar?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar