måndag 21 maj 2012

Färgrann snabbhetsträning

På träningsschemat idag stod fartuthållighet. En träning som jag har sett fram emot med skräckblandad förtjusning. Förtjusning eftersom det är kul att springa fort men ändå med skräck eftersom jag egentligen är ganska långsam.

Började med en uppvärmning på 2 kilometer och sedan var det dags: 5 kilometer i 04:40min/km. Första kilometern gick i 04:30min/km och kändes relativt lätt men sen blev det tyngre och tyngre att hålla farten uppe. Kämpade och klarade av att hålla 04:37min/km som medelfart på de 5 kilometrarna och jag skulle gärna skriva att det gick lätt men sanningen är att det var skitjobbigt!

Var halvt död efteråt men efter ett par minuters ståvila så gick pulsen ner och jag kunde jogga hem de tre sista kilometrarna. Det bästa med träningen var helt klart nerjoggen! 05:29min/km kändes som rena rama mysjoggen efter fartökningen.

Och så till det färgranna. Sprang för första gången i år i bara shorts! Lite kallt så länge jag väntade på att klockan skulle hitta satelliterna men genast jag kom igång så var det riktigt passligt. Dessutom kan man inte bli annat än glad av att springa i shockrosa shorts och tröja! På bilden fattas mina röda skor, inte den bästa färgmatchningen kanske men...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar