onsdag 9 maj 2012

En onsdag

Började dagen med en 11 kilometer lång löprunda i sällskap av Johanna. Fick samtidigt testa nya skorna och wau vilken annorlunda känsla att springa med så lätta skor! Jag har alltid tidigare haft dämpade och ganska tunga skor så det var nog på tiden att jag fick ett par lättare också. Annars var det en ganska 'vanlig' runda, 05:29min/km i medeltempo och vi hann prata om det ena och det andra. Bra start på morgonen och nu orkar jag kanske skriva skolarbeten ett par timmar. 

 Färgglada löparfötter

Krämen som gör mina ben iskalla

 Sen ett par veckor tillbaka smörjer jag in mina ben med kylbalsam efter varje träningspass. Vet inte  om det är inbillning eller verklighet men det känns som om återhämtningen blir bättre. Bara det blir lite varmare så tänkte jag byta ut kylbalsamet mot havsvatten. Bor nära stranden så min plan är att avsluta löprundorna med att stå en stund i vattnet för att kyla ner musklerna. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar