söndag 6 maj 2012

Cykelsäsongen inledd



Efter en sovmorgon och frukost pumpade jag däcken och for iväg på årets första cykelrunda. Skulle ha varit bra att ha haft någon, eller helst några, att cykla med idag, det blåser nämligen hårt och på vissa ställen kändes det som om jag trampade utan att komma framåt. 


Bron över till Maxmo och en av de många sega backar som finns mellan Kaitsor och Maxmo. 


När jag skulle ta bilden till vänster så gjorde jag också min första vurpa! Hade stannat och klickat ur ena skon men glömde bort att den andra var fast. Flyttade över vikten till den sidan och duns så låg jag på vägen men cykeln under mig! Ett blåmärke på armbågen och ett på handen rikare är jag nu men värre än så var det inte. 

Solen sken och jag lyssnade på två avsnitt från Marathon Training Academy samtidigt som jag cyklade. Ett av avsnitten handlade om en bok som heter Running the Edge, boken är skriven av två löpare och handlar bl.a. om hur man kan bli en bättre löpare och nå sin egen "edge" alltså hur man kan bli så bra som möjligt. Det fick mig att fundera på mitt eget mål med löpningen. Just nu är jag full av motivation och vill se hur långt jag kan nå. Tänk om jag nångång kan springa marathon på under 3.30? Eller under 3.20?

Totalt hann jag cykla och filosofera i 40 kilometer på ca. 1h40min. 

1 kommentar:

  1. pssst.. väntar fortfarande på att få läsa vad du tyckte om pulsklockan! :)

    SvaraRadera