tisdag 17 april 2012

Tisdagen

Igår var jag helt säker på att jag skulle bli sjuk, var så trött, mådde illa och hade ont överallt. Men efter en tre timmars powernap på dagen, en kväll på soffan och en tidig kväll så vaknade jag idag upp som en ny människa! Antingen så lyckades jag besegra bobborna eller så var det helt enkelt sömn jag behövde.

När man har Candy behöver man inte powernappa ensam


Hur som helst så började jag morgonen med en långpromenad med hunden och senare idag ska jag springa. Fick verkligen en kick av söndagens lopp och nu vill jag bara springa mera och mera! På tal om loppet så var det roligt att testa formen på 10 kilometer. Har aldrig tidigare tävlat på den distansen. Kände mig stark hela sträckan, det var bara lite tyngre på tillbakavägen (man sprang alltså 5 kilometer, svängde och sprang samma väg tillbaka) eftersom det var väldigt öppet och en ganska stark motvind. Jag tror och hoppas att upplevelsen gjorde gott för min "tävlingsskräck" och nu ser jag framemot Ylistaro halvmarathon som går av stapeln om mindre än två veckor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar