måndag 19 mars 2012

Ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig

Egentligen hade jag bara tänkt mig en kort morgonlänk idag, skulle bara lämna tillbaka en film som vi hyrde igår. Var dessutom ganska trött när jag vaknade så cirka trettio minuter löpning kändes just då som helt tillräckligt.

Men när jag väl kom mig ut och kroppen värmdes upp hände något, jag hade plötsligt massor med energi och motivation till att springa.
Tog det ändå ganska lugnt i början men ökade sen lite och sen ännu lite till. Plötsligt var jag hemma och hade sprungit lite över 10 kilometer. Klockan visade på under en timme och efter att ha sprungit med Johanna och smittats av "är jag en gång ute och springer kan jag lika bra springa åtminstone en timme"-tänket så var jag bara tvungen att ännu springa runt kvarteret för att få ihop exakt en timme. Så sist och slutligen blev det 11,10 kilometer på 60 minuter (05:24min/km). 

 Candy var också med!

6 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Man kan lur se själv ganska bra me "ja behöver bara spring en liten bit" ;)

    SvaraRadera
  2. Jag är lite kär i Candy som springer med dig!

    SvaraRadera
  3. Du (och Johanna) är nog så sjukt snabb(a)! Imponerande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj tack, nu blir jag lite generad... Brukar inte tänka på mig själv som snabb! Men snart kanske :)

      Radera