söndag 11 mars 2012

Fantastiska människor

När jag körde till ABC och bloggjoggen idag pirrade det rejält i magen, tänk om det inte kommer nån? Men det behövde jag verkligen inte oroa mig för! Totalt blev vi 35st (har knappt fattat det ännu) som sprang iväg i solskenet! Vädret visade sig verkligen från bästa sidan och jag märkte knappt att jag sprang, kände nämligen ett sånt glädjerus i kroppen över att få springa tillsammans med 34 andra personer en helt vanlig söndag i lilla Vasa. 


Precis som rubriken säger så var det fantastiska människor som var med och kämpade och sprang! Många som tog distansrekord och jag är så glad över att ha fått vara med om den upplevelse som bloggjoggen blev!




(Bilder lånade från bloggen.fi/bogart)

Efter 15,5kilometer (rutten var en halv kilometer längre än tänkt) tog vi kaffepaus på ABC och lottade samtidigt ut lite priser. 

De flesta nöjde sig med fin fina 15,5kilometer, men vi var ännu 9st som fortsatte på varv nummer två. Solen sken fortfarande och andra varvet gick också hur bra som helst, det gav så mycket att få springa i sällskap och få prata bort tiden!


Stort TACK till alla som deltog! Det här gör vi om i sommar, ELLER HUR?

I sifferform såg bloggjoggen ut så här:
1:a varvet: 15,5kilometer 1h37minuter
2:a varvet: 15,5kilometer 1h38minuter

Totalt 31kilometer 3h15min

6 kommentarer:

  1. Gratulerar! Jag förstår att det var roligt. Trakterna verkar bekanta från Vasa hel- eller halvmaraton, som jag sprungit sen 1986.

    Rune Paro

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det blev riktigt lyckat, och superroligt! Jo vi sprang i Tölby, Höstves, Kråklund och Gamla Vasa :)

      Radera
  2. Sir ut ti ha vari en riktigt lyckad bloggjogg! :) Om ni ordnar fleir gang kanski jag å kommer :)

    SvaraRadera
  3. Ja tack till er än en gång! Mera sådant! :D

    SvaraRadera