måndag 27 februari 2012

Motivationsbrist och måndagmorgon

Vet inte riktigt vad som hände i helgen men min motivation till träning (eller till det mesta egentligen) gick och gömde sig någonstans. Lördag vilade jag helt och på söndag var jag anmäld till ultramaraton i Kvevlax igen. Ännu på lördag kväll var jag helt förberedd på att springa på söndagmorgon och hade tagit fram kläderna och allt. Men så hände något när jag skulle ställa in väckarklockan... Ställde klockan på 07.00 för att hinna äta frukost i god tid före och släckte av lampan och stängde ögonen, bara för att sätta mig upp igen och stänga av väckarklockan. Fattade inte helst själv riktigt vad jag gjorde.
Men så här i efterhand kan jag nog konstatera att det  var helt rätt beslut även om det var lite tråkigt att missa evenemanget.

For i alla fall ut på en kortare runda för mig själv på dagen, efter att ha degat på soffan i flera timmar. For först ut där runt klockan ett men då kom jag mig bara ca. 50meter före jag svängde om och gick in igen och slängde mig på soffan ännu en gång (nämnde jag att jag hade lite motivationsbrist?).
Men andra försöket gick bättre och jag sprang 8,5 kilometer i 05:45min/km fart och det var så skönt, vi var i Kaitsor så slapp att springa bland en massa bilar utan fick istället njuta av att springa ifred på mindre grusvägar.


 Inga bilar, en lös hund, pigga ben, sol och några plusgrader. Bra medicin mot motivationsbrist. 




Idag hade jag bestämt löpdejt med Johanna redan 06.45 så idag var det mycket lättare att komma sig ut och springa. Testade samtidigt appen iMapMyRun på telefonen, när vi kom tillbaka visade Johannas garmin 11,13 kilometer och iPhonen 11,18 kilometer så den fungerar ju riktigt bra! Mina och Johannas ben funkade också riktigt bra imorse, medeltempot låg nämligen på ca. 05:25min/km.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar